Tenniksen dopingkäryt voivat johtaa isoon muutokseen
Jannik Sinnerin ja Iga Swiatekin dopingkäryt ovat herättäneet keskustelua huipputenniksen puhtaudesta.
Kaikki eivät usko, että Sinner olisi kärähtänyt haavanhoidon ja Swiatek unilääkkeiden seurauksena. Selitykset menivät kuitenkin läpi kummankin selvittyä lähes olemattomilla rangaistuksilla.
Kansainvälisen antidopingjärjestön Wadan johtaja Olivier Niggli kertoo L’Equipen haastattelussa, että käytäntöihin olisi tulossa muutoksia. Hän korostaa, että laboratoriot havaitsevat nykyään pienemmätkin ainemäärät paljon tehokkaammin kuin aiemmin.
– Totuus on, että kuulemme paljon tarinoita, jotka johtavat siihen, että uskomme kaiken. Pitäisi ymmärtää, että olemmeko valmiita hyväksymään kiellettyjen aineiden mikroannostuksen ja missä raja tulee vastaan. Työpöydällä on juuri tämä asia, Niggli korostaa.
Niggli ei ota kantaa, ovatko Sinner ja Swiatek viattomia. Hän haluaa tehdä selväksi, että testit ovat yhä tarkempia ja sääntöjä on ehdottomasti selkeytettävä.
LUE MYÖS:
1€ = 10€ arvosta ilmaiskierroksia ilman kierrätystä!
- Talleta 1€
- Saat heti 50 ilmaiskierrosta Tuohi 1000 -peliin (arvo 0,20€ per kierros)!
- Ei kierrätysvaatimusta!
- Laura Hietarannan päättyi vuoristorataan
- Anastasia Kulikovalla liian kova haaste
- Oskari Paldaniuksella ei riittänyt
- Otto Virtanen niukasti laulukuoroon
- Laura Hietaranta yllättävissä vaikeuksissa
- Harri Heliövaara ei löytänyt voittavaa mielentilaa
- Alexander Zverev voitti viimeinkin
- Otto Virtaselle harmittava finaalitappio
- Venäjän teinitähdelle ensimmäinen grand slam-voitto
- Harri Heliövaaralle kurja finaalitappio