Iga Swiatek kärähti dopingista
Kuva: Iga Swiatek US Openissa 2024 (All Over Press)
Tennismaailmaa järkyttää jo toinen dopingkohu lyhyen ajan sisään Jannik Sinnerin viime kevään käryn jälkeen.
Maailmanlistalla toisena oleva puolalainen Iga Swiatek on antanut positiivisen dopingnäytteen. Hänen näytteestään on löydetty trimetatsidiinia.
Trimetatsidiinia käytetään sydänlääkkeenä. Swiatek selitteli ottaneensa ottaneensa unilääkettä.
Swiatek joutuikin vain kuukauden kilpailukieltoon. Tenniksen etiikkaa valvova ITA uskoi Swiatekin selityksen siitö, että kiellettyä ainetta olisi vahingossa päätynyt unilääkkeen sekaan.
Melatoniini on aine, mitä ihmisen elimistö tuottaa normaalisti. Ainetta käytetään myös lisäaineena apuna nukahtamiseen ja aikaerosta toipumiseen.
LUE MYÖS:
1€ = 10€ arvosta ilmaiskierroksia ilman kierrätystä!
- Talleta 1€
- Saat heti 50 ilmaiskierrosta Tuohi 1000 -peliin (arvo 0,20€ per kierros)!
- Ei kierrätysvaatimusta!
- Laura Hietaranta sai kunnolla turpaansa
- Eero Vasa otti tärkeän voiton
- Otto Virtanen jatkaa Wimbledonin karsinnassa
- Wimbledon-voittaja sai pitkän dopingpannan
- Harri Heliövaara sai finaalissa turpaansa
- Hallen turnauksessa yllätysvoittaja
- Harri Heliövaara finaaliin Lontoossa
- Otto Virtaselle katkeran niukka finaalitappio
- Otto Virtanen komeasti finaaliin
- Harri Heliövaara pääsi välieriin