Carlos Alcaraz ja Rafael Nadal tunnekuohussa Pariisissa
PARIISI Pariisin olympiakisojen nelinpelin seuratuin pari Rafael Nadal ja Carlos Alcaraz aloittivat kisaurakkansa voittoisasti.
Nadal ja Alcaraz kukistivat avauskierroksen ottelussaan argentiinalaiset Maximo Gonzalezin ja Andres Moltenin suoraan kahdessa erässä. Ensimmäisen erän Nadal ja Alcaraz voittivat 7-4 päättyneen katkaisupelin myötä 7-6 ja toisen 6-4.
Alcaraz oli innoissaan. Onhan Nadal kaiken lisäksi hänen suuri esikuvansa.
– Olen aina unelmoinut pelaamisesta olympiakisoissa Espanjan puolesta. Kun Rafa oli vielä pelaamassa, teki se tästä vieläkin erityisemmän. Olen todella tyytyväinen tasoon, jolla pelasimme koko ottelun ajan. Se antaa syyn uskoa, että jatkuu samaan malliin, Alcaraz sanoi.
Alcaraz myönsi, että ottelu vähän hermostutti.
– En painetta tunne, mutta hermostuttaa. Hän on suuri idolini ja haluan vastata odotuksiin, joita tähän kohdistuu.
Nadal puolestaan korosti olevansa innoissaan, että saa pelata Alcarazin kanssa.
– Oli emotionaalinen ilta. Uskomaton ja mahtava ilta. Carloksen kanssa pelaaminen tällä kentällä on erityistä. Olen superonnellinen voitosta. Se antaa meille mahdollisuuden panna menemään lisää.
Haastattelut: Otto Palojärvi, Pariisi
LUE MYÖS:
1€ = 10€ arvosta ilmaiskierroksia ilman kierrätystä!
- Talleta 1€
- Saat heti 50 ilmaiskierrosta Tuohi 1000 -peliin (arvo 0,20€ per kierros)!
- Ei kierrätysvaatimusta!
- Oskari Paldanius tipahti Puolasta
- Otto Virtanen selviytyi Wimbledoniin
- Otto Virtanen lähellä Wimbledonia
- Eero Vasa tipahti Bulgariassa
- Laura Hietaranta sai kunnolla turpaansa
- Eero Vasa otti tärkeän voiton
- Otto Virtanen jatkaa Wimbledonin karsinnassa
- Wimbledon-voittaja sai pitkän dopingpannan
- Harri Heliövaara sai finaalissa turpaansa
- Hallen turnauksessa yllätysvoittaja