Suomi nousee tenniksessä – ei yhtään erätappiota
Suomi on noussut tenniksen Billie Jean King Cupissa pois surkeimmalta sarjatasolta. Suomi pelaa ensi kaudella Eurooppa/Afrikka II-ryhmässä.
Suomi voitti lauantaina turnausta emännöineen Moldovan 2-0. Suomi ei tässä nousun kannalta ratkaisevassa taistossakaan hävinnyt erääkään.
Ensimmäisessä kaksinpelissä Laura Hietaranta (WTA-417) voitti Abigail Renchelin (WTA-1100) suoraan kahdessa erässä pelein 7-5, 6-3. Toisessa kaksinpelissä Anastasia Kulikova (WTA-393) voitti Arina Gamretkaia kahdessa erässä pelein 6-1, 6-4.
Nelinpeli jätettiin pelaamatta. Suomi oli jo ratkaissut voiton edukseen.
– Toivoin pelaavani vain mahdollisimman hyvin, että ei tarvitse pelata enää nelinpeliä. Molemmat Lauran kanssa teimme työmme onneksi hienosti, Kulikova sanoi Tennisliiton tiedotteessa.
– Hienosti hoidettiin tänään 2-0 voitto, eikä tarvinnut pelata dubbelia. Molemmat Nastian kanssa voitettiin myös kaikki matsit tällä viikolla. Hienoa olla takaisin II-ryhmässä, kommentoi Hietaranta.
LUE MYÖS:
1€ = 10€ arvosta ilmaiskierroksia ilman kierrätystä!
- Talleta 1€
- Saat heti 50 ilmaiskierrosta Tuohi 1000 -peliin (arvo 0,20€ per kierros)!
- Ei kierrätysvaatimusta!
- Venäjän teinitähdelle ensimmäinen grand slam-voitto
- Harri Heliövaaralle kurja finaalitappio
- Alexander Zverevillä loistotilaisuus unelmaansa
- Otto Virtanen välieriin Birminghamissa
- Ranskan avoimet: Näin näet Harri Heliövaaran finaaliottelun ilmaiseksi
- Superyllättäjä Ranskan avointen finaaliin
- Harri Heliövaara nousee maailmanlistan ykköseksi
- Italialaispelaaja nähdään Ranskan avointen finaalissa
- Maailmanlistan ykkönen ulos Ranskan avoimissa
- Otto Virtaselta vahvaa menoa Englannissa