Jannik Sinner hyväksyi pelikiellon – ”tavallaan myönsi syyllisyytensä”
Jannik Sinner on hyväksynyt kansainvälisen antidopingjärjestön Wadan päätöksen kolmen kuukauden pelikiellosta.
Wada oli haastamassa Sinnerin urheilun vetoomustuomioistuimeen CASiin, mutta asialle saatiin sovitteluratkaisu.
Sinner on pelikiellossa helmikuulta toukokuulle. Hän voi siis osallistua kesäkuussa Ranskan avoimiin.
Toki Sinneriltä jää paljon rahaa tienaamatta. Hän joutuu huilaamaan kevään rahakkaista turnauksista. Mutta se on pieni hinta siitä, että hän olisi voinut saada CASin kautta jopa kahden vuoden pelikiellon.
Sinner kärähti kielletystä klostebol-aineesta, joka on anabolisten steroidien listalla. Hän selitteli saaneensa ainetta fysioterapeutiltaan, joka hoiti hänen haavaansa.
Sinner vakuutteli syyttömyyttään. Hän vältti ensin pelikiellon kokonaan.
Wada taas painotti urheilijan vastuutta asiassa. Yllättävää oli, että Sinner lopulta hyväksyi sovitteluratkaisun. Siten hän tavallaan myönsi syyllisyytensä.
LUE MYÖS:
1€ = 10€ arvosta ilmaiskierroksia ilman kierrätystä!
- Talleta 1€
- Saat heti 50 ilmaiskierrosta Tuohi 1000 -peliin (arvo 0,20€ per kierros)!
- Ei kierrätysvaatimusta!
- Puolalaissensaatio voitti huipputurnauksen
- Puolan sensaatio tiputti Medvedevin
- Laura Hietaranta hävisi yhdessä päihittäjänsä kanssa
- Serena Williams koki pahan pettymyksen
- Laura Hietarannan päättyi vuoristorataan
- Anastasia Kulikovalla liian kova haaste
- Oskari Paldaniuksella ei riittänyt
- Otto Virtanen niukasti laulukuoroon
- Laura Hietaranta yllättävissä vaikeuksissa
- Harri Heliövaara ei löytänyt voittavaa mielentilaa