Jannik Sinner voi saada kahden vuoden pelikiellon
Tenniksen maailmanlistan ykköspelaaja Jannik Sinner joutuu vastaamaan urheilun vetoomustuomioistuimessa CASissa viime vuoden dopingkärystän.
Kansainvälinen antidopingjärjestö Wada on valittanut Sinnerin tapauksesta CASiin. Oikeuskäsittely järjestetään huhtikuussa.
Wadan tiedottaja James Fitzgerald toteaa La Stampa-lehden haastattelussa, että Sinneriä uhkaa normaali rangaistus kiellettyjen aineiden käytöstä, jos tämä todetaan syylliseksi. Kilpailukielto on 1-2 vuoden välillä.
Sinner selitteli kärähtäneensä klostebolista, koska aine oli tullut hänen elimistöönsä fysioterapeutin hoidettua hänen haavaansa. Selitys hyväksyttiin, mutta Wada ei ollut tyytyväinen.
Wadassa korostetaan, että urheilijalla on itselläänkin oltava näissä asioissa vastuunsa.
LUE MYÖS:
1€ = 10€ arvosta ilmaiskierroksia ilman kierrätystä!
- Talleta 1€
- Saat heti 50 ilmaiskierrosta Tuohi 1000 -peliin (arvo 0,20€ per kierros)!
- Ei kierrätysvaatimusta!
- Otto Virtaselle harmittava finaalitappio
- Venäjän teinitähdelle ensimmäinen grand slam-voitto
- Harri Heliövaaralle kurja finaalitappio
- Alexander Zverevillä loistotilaisuus unelmaansa
- Otto Virtanen välieriin Birminghamissa
- Ranskan avoimet: Näin näet Harri Heliövaaran finaaliottelun ilmaiseksi
- Superyllättäjä Ranskan avointen finaaliin
- Harri Heliövaara nousee maailmanlistan ykköseksi
- Italialaispelaaja nähdään Ranskan avointen finaalissa
- Maailmanlistan ykkönen ulos Ranskan avoimissa