Tenniksessä jälleen dopingkäry – onko laki sama kaikille?
Portugalilainen tennispelaaja Goncalo Oliveira on asetettu kilpailukieltoon positiivisen dopingtestinsä takia.
Käry kävi Oliveiralle metamfetamiinin johdannaisaineesta. Positiivisen näytteensä hän antoi ATP-haastajaturnauksessa viime marraskuussa.
Oliveira on kiistänyt käyttäneensä tietoisesti kiellettyä ainetta suorituskykynsä parantamiseksi. Hän on vakuutellut syyttömyyttään.
Armoa ei kuitenkaan annettu. Oliveira on toistaiseksi kilpailukiellossa, kunnes kärystä on saatu tarkempi selvyys.
Toinen kohtalo oli maailmanlistan kärkinimillä Jannik Sinnerillä ja Iga Swiatekilla. Molemmat saivat jatkaa pelaamista, vaikka olivat antaneet positiivisen näytteen.
Swiatek selitteli käryään unilääkkeillä ja sai lopulta kuukauden kilpailukiellon, jonka kärsi joulukuussa pelitauon aikana. Sinner kärähti klostebolista, mutta hänen selityksensä fysioterapeutin toimilla haavanhoidossa meni läpi.
Wada tosin tutkii Sinnerin tapauksen vielä huhtikuussa.
LUE MYÖS:
1€ = 10€ arvosta ilmaiskierroksia ilman kierrätystä!
- Talleta 1€
- Saat heti 50 ilmaiskierrosta Tuohi 1000 -peliin (arvo 0,20€ per kierros)!
- Ei kierrätysvaatimusta!
- Puolalaissensaatio voitti huipputurnauksen
- Puolan sensaatio tiputti Medvedevin
- Laura Hietaranta hävisi yhdessä päihittäjänsä kanssa
- Serena Williams koki pahan pettymyksen
- Laura Hietarannan päättyi vuoristorataan
- Anastasia Kulikovalla liian kova haaste
- Oskari Paldaniuksella ei riittänyt
- Otto Virtanen niukasti laulukuoroon
- Laura Hietaranta yllättävissä vaikeuksissa
- Harri Heliövaara ei löytänyt voittavaa mielentilaa