Tennislegendalta kova väite Jannik Sinneristä
Romanialainen entinen tenniksen huippupelaaja Ilie Nastase väittää romanialaisen Golazo-sivuston haastattelussa Jannik Sinnerin selvinneen dopingkärystään ilman kilpailukieltoa kansallisuutensa ja rankingsijoituksensa avulla.
Sinner on italialainen ja maailmanlistan ykkönen.
– Tietysti se oli symbolinen rangaistus. Kenties heitä pelotti, koska Simona Halep valitti tuomiostaan CASiin (urheilun välitystuomioistuin). Mutta jos italialainen ei olisi ollut maailman ykkönen ja hän olisi ollut romanialainen, kuinka pitkän kilpailukiellon hän olisi saanut? Kaksi tai kolme vuotta, täräyttää Nastase.
Kommentillaan Nastase viittaa romanialaispelaaja Simona Halepiin, joka sai neljän vuoden pelikiellon dopingkärystään vuoden 2022 US Openin kärystään. Halep valitti CASiin, joka vapautti hänet tuomiostaan.
Maailman antidopingjärjestö Wada haluaa tutkia Sinnerin tapauksen uudelleen. Sinner kertoi saaneensa kielettyä klostebolia elimistöönsä haavanhoidosta, mitä kaikki eivät ole pitäneet uskottavana selityksenä.
LUE MYÖS:
1€ = 10€ arvosta ilmaiskierroksia ilman kierrätystä!
- Talleta 1€
- Saat heti 50 ilmaiskierrosta Tuohi 1000 -peliin (arvo 0,20€ per kierros)!
- Ei kierrätysvaatimusta!
- Eero Vasa tipahti Bulgariassa
- Laura Hietaranta sai kunnolla turpaansa
- Eero Vasa otti tärkeän voiton
- Otto Virtanen jatkaa Wimbledonin karsinnassa
- Wimbledon-voittaja sai pitkän dopingpannan
- Harri Heliövaara sai finaalissa turpaansa
- Hallen turnauksessa yllätysvoittaja
- Harri Heliövaara finaaliin Lontoossa
- Otto Virtaselle katkeran niukka finaalitappio
- Otto Virtanen komeasti finaaliin