Valko-Venäjällä propagandasauma – tässä ovat US Openin finalistit
US Openin naisten kaksinpelin välierät pelattiin torstaina New Yorkissa.
Finaaliin tiensä selvittivät valkovenäläinen Aryna Sabalenka ja yhdysvaltalainen Jessica Pegula. Molemmat lähtivät välieräotteluunsa voittajasuosikkeina.
Sabalenka kukisti välierässään yhdysvaltalaisen Emma Navarron suoraan kahdessa erässä. Ensimmäisen erän hän voitti 6-3 ja toisen erän 7-2 päättyneen katkaisupelin myötä 7-6.
Pegula pelasi tshekkiläistä Karolina Muchovaa vastaan. Ensimmäisen erän hän hävisi kehnolla esityksellä 1-6, mutta kokosi sen jälkeen itsensä voittaen toisen erän 6-4 ja kolmannen 6-2.
Finalisteista Sabalenka on maailmanlistalla toisena. Pegula on kuudentena.
Lauantain finaalilla lienee myös poliittista merkitystä. Onhan Sabalenka Valko-Venäjän itsevaltaisen presidentin Aljaksandr Lukashenkan lemmikki ja tarvittaessa propagandavälinekin. Halusi Sabalenka sitä itse tai ei.
Kansainvälinen tennisliitto ITF sallii venäläisten ja valkovenäläisten osallistumisen turnauksiinsa, vaikka Venäjän armeija vasallinsa Valko-Venäjän tuella surmaa ukrainalaisia siviilejä sotatoimissaan päivittäin.
LUE MYÖS:
1€ = 10€ arvosta ilmaiskierroksia ilman kierrätystä!
- Talleta 1€
- Saat heti 50 ilmaiskierrosta Tuohi 1000 -peliin (arvo 0,20€ per kierros)!
- Ei kierrätysvaatimusta!
- Otto Virtanen Wimbledonissa kovaan kyytiin
- Oskari Paldanius tipahti Puolasta
- Otto Virtanen selviytyi Wimbledoniin
- Otto Virtanen lähellä Wimbledonia
- Eero Vasa tipahti Bulgariassa
- Laura Hietaranta sai kunnolla turpaansa
- Eero Vasa otti tärkeän voiton
- Otto Virtanen jatkaa Wimbledonin karsinnassa
- Wimbledon-voittaja sai pitkän dopingpannan
- Harri Heliövaara sai finaalissa turpaansa