Näin Jannik Sinner kommentoi dopingkäryään
Tenniksen maailmanlistan ykköspelaaja Jannik Sinner selvisi ilman kilpailukieltoa, vaikka keväällä Indian Wellsissa järjestetyssä turnauksessa hänen dopingnäytteestään löytyi anabolista steroidia, klostebolia.
Normaalisti moisesta näytteestä seuraisi kahden vuoden kilpailukielto. Sinner selitteli fysioterapeuttinsa hoitaneen hänen sormeensa tullutta haavaa, ja että aine olisi sen myötä tullut hänen elimistöönsä.
Riippumaton tuomioistuin piti selitystä uskottavana. Siksi kilpailukieltoa ei tullut.
US Open-turnauksen lehdistötilaisuudessaan Sinner kommentoi kohua perjantaina. Hän korosti viattomuuttaan ja ilmoitti lopettaneensa yhteistyönsä fysioterapeuttinsa kanssa.
Sinner ilmoitti myös lopettaneensa yhteistyönsä fysiikkavalmentajansa kanssa, joka oli toimittanut kohuttua haavasuihketta fysioterapeutille.
Kaikki eivät ole pitäneet Sinnerin selityksiä uskottavina. Tuomioistuin on tehnyt kuitenkin päätöksensä ja Sinner jatkaa pelejään normaalisti. Hän on US Openissa ykkössijoitettu.
LUE MYÖS:
1€ = 10€ arvosta ilmaiskierroksia ilman kierrätystä!
- Talleta 1€
- Saat heti 50 ilmaiskierrosta Tuohi 1000 -peliin (arvo 0,20€ per kierros)!
- Ei kierrätysvaatimusta!
- Puolalaissensaatio voitti huipputurnauksen
- Puolan sensaatio tiputti Medvedevin
- Laura Hietaranta hävisi yhdessä päihittäjänsä kanssa
- Serena Williams koki pahan pettymyksen
- Laura Hietarannan päättyi vuoristorataan
- Anastasia Kulikovalla liian kova haaste
- Oskari Paldaniuksella ei riittänyt
- Otto Virtanen niukasti laulukuoroon
- Laura Hietaranta yllättävissä vaikeuksissa
- Harri Heliövaara ei löytänyt voittavaa mielentilaa