Patrik Niklas-Salminen on jälleen nosteessa
Suomalaisesta tenniksestä kiiri surkean Davis Cup-tappion keskellä hyviäkin asioita.
Patrik Niklas-Salminen saavutti sunnuntaina kauden ensimmäisen turnausvoittonsa. Hän voitti tshekkiläisen Matej Vocelin kanssa ATP-haastajatason turnauksen Ranskassa.
Niklas-Salminen ja Vocel päihittivät finaalissa Hendrik Jebensin ja Albano Olivettin suoraan kahdessa erässä. Molemmat erät päättyivät lukemin 6-3.
–Oikeastaan koko viikko oli samanlaista, ja saatiin paljon laitettua painetta vastustajalle ja sitä kautta päästiin ujuttamaan breikkimahdollisuuksia. Tosi hyvä fiilis, kun ekaa kertaa pelattiin yhdessä niin hyvin yhteispeli toimi ja oli hyvä kemia kentällä. Molemmat täyttivät oman tonttinsa ja oli rauhallinen meininki, mutta samalla hyvä energia, Niklas-Salminen kommentoi Tennisliiton mukaan.
Turnausvoitto nosti Niklas-Salmisen nelinpelin ATP-listalla sijalle 169. Hän on jälleen 200 parhaan joukossa menetettyään aiemmin asemiaan heikon alkukauden takia.
LUE MYÖS:
1€ = 10€ arvosta ilmaiskierroksia ilman kierrätystä!
- Talleta 1€
- Saat heti 50 ilmaiskierrosta Tuohi 1000 -peliin (arvo 0,20€ per kierros)!
- Ei kierrätysvaatimusta!
- Laura Hietaranta sai kunnolla turpaansa
- Eero Vasa otti tärkeän voiton
- Otto Virtanen jatkaa Wimbledonin karsinnassa
- Wimbledon-voittaja sai pitkän dopingpannan
- Harri Heliövaara sai finaalissa turpaansa
- Hallen turnauksessa yllätysvoittaja
- Harri Heliövaara finaaliin Lontoossa
- Otto Virtaselle katkeran niukka finaalitappio
- Otto Virtanen komeasti finaaliin
- Harri Heliövaara pääsi välieriin